Modules 1.1-3 Review Writing and Speaking Activities
Building and managing a project team
📌Work in small groups of 3-4 students.
Task
1. Choose a project from the list:
- Shooting a movie
- Organizing a class-mates reunion party
- Holding a charity fund-raising event (a concert, a thematic party, a trade fair, etc) to set up a pet shelter
- Setting up the detective agency "Moonlight"
2. Select a team for your chosen project from those given on pages 14, 15 or 16 of the “Describing People” resource - https://view.genial.ly/60a2a5cfa5738f0cf62b27cd/interactive-content-lesson-19-describing-people
3. Introduce each team member, his or her name, age, occupation, marital status and describe his / her appearance, height, build, character traits.
4. Decide what type of team member each of them is (the implementer / coordinator / shaper / plant / resource investigator / monitor evaluator / team worker / completer / specialist) and describe their role in the project.
5. Describe their responsibilities and behavior at each stage of the project team life (forming, storming, norming, performing and adjourning).
6. Design a slide presentation (PowerPoint Presentation) of your work results and upload it as the answer to this assignment.
7. Prepare to make a well-structured oral presentation of your project work in class.
📌Evaluation of the slide presentation
Параметры оценки |
Требования |
Оценка |
Содержание (max. 3) |
Полнота раскрытия темы в соответствии с содержанием предложенных к освоению материалов. |
|
Язык (max. 3) |
Адекватное использование активной лексики разделов модуля 1, соблюдение орфографических и грамматических норм английского языка в процессе работы над текстовыми блоками устной презентации. |
|
Формат (max. 4) |
Соответствие требованиям к структуре, содержанию и оформлению электронной презентации, описанным в ресурсе “ Module 1.3 Improving the Communication Skills: Oral Presentations ”. |
📌Assessment of the extracurricular work on the project and its presentation in class
Параметры оценки |
Требования |
Оценка |
|
Подготовка и представление бизнес-проекта своей группы |
Участие в мозговом штурме проекта группы (max. 2) |
Количество предложенных идей, участие в их отборе, анализе и развитии для выбора наиболее эффективного и оригинального способа решения поставленной проблемы. |
|
Представление бизнес-проекта (max. 3) |
Адекватное использование активной лексики, соблюдение фонетических, фонематических и грамматических норм английского языка при изложении содержания плана. Полнота раскрытия его разделов, аргументированность и наглядность. |
|
|
Участие в обсуждении презентаций других групп |
Содержание (max. 1) |
Соответствие сформулированного вами вопроса или комментария содержанию презентации, представленной другой группой. |
|
Язык (max. 1) |
Адекватное использование активной лексики, соблюдение фонетических, фонематических и грамматических норм английского языка. |
The Observation Checklist
Assessment Issues | 1 Unacceptable | 2 Poor | 3 Average | 4 Good | 5 Excellent |
1. Planning | |||||
1.1. Careful preparation | |||||
1.2. Clearly formulated objectives | |||||
1.3. Relevant content | |||||
1.4. Knowledge of the subject | |||||
| |||||
2.1. Structure of the presentation | |||||
2.2. Clear introduction | |||||
2.3. Logical manner relevant to the presentation | |||||
2.4. Summary of the main points of the talk | |||||
| |||||
3.1. Appropriate use | |||||
3.2. Handling |
|
|
|
|
|
3.3. Quality | |||||
| |||||
4.1. Audience awareness | |||||
4.2. Eye contact | |||||
4.3. Appropriate pace | |||||
4.4. Repetition of the most important points | |||||
4.5. Clarity | |||||
4.6. Confidence | |||||
| |||||
5.1. Achievement of objectives | |||||
5.2. Interest | |||||
5.3. Enjoyable | |||||
5.4. Informative |
Good luck!